Velkommen til Give Jagtforening

Give Jagtforening er en lokalforening under Danmarks Jægerforbund - kreds 4 , tilhørende i Gamle Give kommune. Her på hjemmesiden er det muligt at orientere sig om foreningen og dens aktiviteter.

Efterårspürsch 2019/2020

Nu nærmer tiden sig til Efterårspürsch i plantagerne. For at deltage gælder følgende:

Du skal naturligvis være garant i foreningen. Du skal tilmelde dig til pürsch udvalget (se link med regelsæt/kontaktoplysninger). Du skal  indbetale kr. 200,00 (giver 10 "klip"). Husk at angive navn og skriv Efterårspürsch i kommentarfeltet.

I anledning af at d. 1/9 falder på en søndag har vi besluttet at koordinere pladserne. Derfor skal tilmelding og indbetaling være på plads senest fredag. Udvalget kontakter tilmeldte lørdag med henblik på tilkendegivelse af deltagelse søndag morgen. Fordeling af pladser foregår efter lodtrækning i jægerhytten lørdag kl 17.00, alle tilmeldte er velkommen til at deltage. Dette afvikles for at imødekomme at ingen kører forgæves, og at pladserne så er optaget.

Resten af sæsonen fordeles pladserne efter "først til mølle", som vi plejer.

Regelst_efterrsprsch_2019-2020.pdf

Knæk og Bræk

Skovens dag

Lørdag d. 24/8 kl 9.00

Denne dag holder vi den årlige arbejdsdag, hvor vi klargør hytterne og skoven til efterårsjagterne. Mød op denne dag. Det er en udbytterig dag, hvor der bestemt også er tid til hyggeligt samvær. Vi starter med rundstykker, og slutter omkring kl 14, med ristede pølser og en øl.

Vi mødes i Jagthytten i Give Plantage

Vi glæder os til at se så mange som muligt, denne dag

Vigtigt- Vigtigt - Vigtigt -Vigtigt

Alle jagter i programmet, skifter plantage.

Vi har i forhold til fasanernes udvikling og størrelse, i programmet, forsøgt at flytte jagterne "en tur" i forhold til de andre år. Dette har desværre givet den udfordring at jagterne planlagt i Give Plantage, ligger sammen med GoRun. Dette er meget uhensigstmæssigt.

Derfor passer de angivede plantager i det udsendte program ikke.

Det gældende program lægges op på denne side snarest, og udsendes ligeledes med det næste nyhedsbrev.

Gi dine jagtkammerater besked, så ingen kører i den forkerte plantage.

Vi beklager fejlen

Fiskekonkurrence d. 26/6

Foreningen afholdte fiskekonkurrence i fiskesøen i Grindsted. Det var en rigtig hyggelig aften, -omend de store fisk nok var blevet lidt "bidtrætte". Foreningen har indkøbt en vandrepokal til arrangementet, så vi håber og tror på en bedre opbakning næste år. Vi kan kun opfordre til at man samler familien og møder op til arrangementet næste år. Tak til Per Kreng for initiativet og en hyggelig aften. (Billeder og resultater kommer inden længe)

Bukkepürsch 2019

Det blev i denne sæson til 2 rigtig fine bukke.

Endnu engang tillykke til de 2 heldige/dygtige jægere (se nedenfor)

Der er i år set rigtig mange dyr,- specielt i Bundgård Munkedal. Flere lovende bukke har fået lov at vokse til seksendere, forhåbentlig næste år. Der er i år set rigtig meget kronvildt i begge plantager, så der er store forventninger til efterårspürschen. Mon ikke det kan lade sig gøre at få ram på en af dem.

Kim_Rasmussen_buk.jpgHenrik_Bergstrm_buk_19052019.jpg

Besøg os på Facebook

Støt vore annoncører - de støtter os