Parole

Velkommen –rågeunge regulering – 1. maj til 15. juni. I Give Jagtforening.

Vi er gæster – det er derfor vigtigt, at vi holder vores sædvanlige gode jagtetik. Vis hensyn til øvrige brugere af lokaliteterne og tag gerne en snak med borgerne om, hvad det er vi laver. Langt de fleste borgere, sætter stor pris på vores indsats.

Regulering er for medlemmer af Give Jagtforening (i Give Lystanlæg må medlemmer af anlæggets bestyrelse også regulere).

Kun godkendte våben. Salonriffel (også halvautomatiske, der kan indeholde mere end 2 patroner) og luftgevær godkendt til jagt (cal. min.  5,5 mm og udgangshastighed min. 200 m/sek.)

Specielt mht. salonriffel – vær opmærksom på skudretning. Helst så lodret som muligt og væk fra bebyggelse. Regulering af rågeunger – undgå skud på rede kanten – alt nedskudt vildt skal opsamles.

Alle får tilladelser tilsendt på mail og en vest udleveret som altid skal bæres ved regulering.

Indberetning af nedlagt vildt senest den 16 Juni til John Larsen 40950094. Der skal oplyses hvor mange der er skudt på hvilke lokationer.

Unger tilfalder Give Jagtforening. (Man må dog gerne tage nogle "smagsprøver" til sig selv)

Der afholdes arrangement (hvis muligt) for byens borgere med smagsprøver af grillet brystkød og dyrekølle.

Arrangementet afholdes når vi har nedlagt tilstrækkeligt. Tidspunkt annonceres på hjemmeside og nyhedsmail.

Opdateringer på www.givejagtforening.dk

Registrering af deltagere med navn og våben, gyldigt jagttegn og mailadresse

John Larsen

Mail:                  johla74@yahoo.dk